احیای مراسمات اهل البیت علیه السلام
خدام ابوالفضل العباس
دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 14:13 ::  نويسنده : مجید باوی

آیا فضیلت سوره نحل را می دانید ؟ www.taknaz.ir

محتوای سوره نحل:

"نحل"به معنى زنبور عسل است و نیز نام شانزدهمین سوره قرآن مى باشد.نام این سوره ازآیه 68 آن گرفته شده است. موضوعاتى كه در این سوره به آنها پرداخته شده عبارتند از :  مظاهر طبیعى و آیات الهى چون باران و نور آفتاب، انواع گیاهان و میوه ها و مواد غذایى، حیواناتى كه درخدمت انسان ها هستند، زنبور عسل، دلایل توحید و معاد، تهدید مشركان دستور به عدل و احسان،هجرت و جهاد، نهى از فحشاء و ظلم و ستم، نهى از پیمان شكنى و اشاره كوتاه به داستان حضرت ابراهیم(ع)،این سوره داراى 128 آیه مى باشد و در مكّه معظّمه نازل شده است.

ادامه مطلب>>>

 



ادامه مطلب ...
دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 14:12 ::  نويسنده : مجید باوی
در شهر توریستی اسکاگن این زیبایی را می توانید در سجیه دید، این شمالی ترین شهر دانمارکیهاست، جایی که دریای بالتیک و دریای شمال بهم میپیوندند. دو دریای مختلف با هم یکی نمی شوند و بنابرین این راستا بوجود می آید.

دریای بسیار عجیبی که در قرآن آمده+ عکس

و این همان چیزی است که در قرآن آمده است.

سورة مبارکه الرحمن

مَرَجَ الْبَحْرَیْنِ یَلْتَقِیانِ (۱۹) بَیْنَهُما بَرْزَخٌ لا یَبْغِیانِ (۲۰) فَبِأَیِّ آلاءِ رَبِّکُما تُکَذِّبانِ (۲۱) یَخْرُجُ مِنْهُمَا اللُّؤْلُؤُ وَ الْمَرْجانُ (۲۲)

۱۹٫ دو دریا را به گونه ای روان کرد که با هم برخورد کنند.۲۰٫ اما میان آن دو حد فاصلی است که به هم تجاوز نمی کنند.۲۱٫ پس کدامین نعمتهاى پروردگارتان را انکار می کنید؟ ۲۲٫ از آن دو، مروارید و مرجان خارج می ‏شود.

سوره مبارکه فرقان آیه ۵۳:

« و هو الذی مَرَجَ البحرینِ هذا عَذبٌ فُراتٌ و هذا مِلحً اُجاجً وَ جَعَلَ بَینَهما بَرزَخا و حِجراً مَهجوراً»

و اوست کسی که دو دریا را موج زنان به سوی هم روان کرد این یکی شیرین و آن یکی شور و تلخ است ومیان آندو حریمی استوار قرار داد.

 

منبع : آخرین نیوز

دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 14:8 ::  نويسنده : مجید باوی

شیطان,آفرینش شیطان

 

آدم با آن مقامى كه خدا در آیات سوره مباركه بقره براى او بیان می‌کند مقام والایى از نظر معرفت و تقوا داشت، او نماینده خدا در زمین بود، معلم فرشتگان بود، او مسجود ملائكه بزرگ خدا گردید، این آدم با این امتیازات مسلماً گناه نمى‏كند، بعلاوه مى‏دانیم او پیامبر بود و هر پیامبرى معصوم است.


فَأَزَلَّهُمَا الشَّیْطانُ عَنْها فَأَخْرَجَهُما مِمَّا كانا فِیهِ وَ قُلْنَا اهْبِطُوا بَعْضُكُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ وَ لَكُمْ فِی الْأَرْضِ مُسْتَقَرٌّ وَ مَتاعٌ إِلى‏ حِینٍ

(بقره 36)


پس شیطان آن دو را به لغزش انداخت و آنان را از باغى كه در آن بودند، خارج ساخت و (در این هنگام به آن‌ها) گفتیم: فرود آیید در حالى كه بعضى شما دشمن برخى دیگر است و براى شما در زمین قرارگاه و تا وقتى معیّن بهره و برخوردارى است.

ادامه مطلب >>>>



ادامه مطلب ...
دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 14:6 ::  نويسنده : مجید باوی

taknaz.ir at site

 

امام صادق (ع) : پوشیدن لباس کتانی بدن را فربه می کند

حضرت علی (ع): بپوشید جامعه پنبه ای را که‌ آن پوشش رسول خدا و پوشش ما اهل بیت است.

 

پیامبر اکرم (ص): بپوشید جامعه سفید که آن نیکوتر و پاکیزه ترین رنگها است و مرده های خود را در آن کفن کنید.

بر روی ادامه مطلب کلیک کنید؟:>>>>



ادامه مطلب ...
دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 13:58 ::  نويسنده : مجید باوی

شعر زیبا برای حضرت فاطمه (س) www.taknaz.ir

برای خواندن شعر بر روی ادامه مطلب کلیک کنید.>>>



ادامه مطلب ...
دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 13:52 ::  نويسنده : مجید باوی

تخریب و نابودی بناهای اسلامی در عربستان مورد سئوال بسیاری از حجاج کشورهای مختلف اسلامی قرار گرفته است که چطور این دولت به این کار اقدام می‌کند.

یک روز محل تولد پیامبر گرامی اسلام، روز دیگر محل تولد حضرت خدیجه (س) و زمان دیگر دو بنای موجود در قبرستان بقیع در مدینه تخریب می‌شود و هم اکنون هم بناهای تاریخی اسلامی زیادی در مکه مکرمه و مدینه منوره در حال تخریب است.

برای دیدن تصاویر کلیک کنید!!!



ادامه مطلب ...
دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 13:49 ::  نويسنده : مجید باوی

برای دیدن تصاویر با کیفیت بالا کلیک کنید>>>>



ادامه مطلب ...
دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 13:43 ::  نويسنده : مجید باوی

امروزه برای ارتشهای جهان، واکنش سریع به حملات احتمالی دشمن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، به طوری که کشورهای قدرتمند، هزینه های فراوانی جهت تربیت نیروهای کماندویی، تجهیز و آماده سازی آنها صرف می کنند. کشورهای معدودی در دنیا وجود دارند که دارای چنین نیروهای عملیاتی باشند. البته شمار کشورهایی که یگانهایی را با عنوان یگانهای کماندویی و واکنش سریع در اختیار دارند زیاد است، اما منظور از نیروهای ویژه در این مقاله، واحدهای آزمون داده و دارای تراز بالا در زمینه رزم سریع عملیاتی درصحنه نبرد می باشند.

برای دیدن ادامه تصاویر کلیک کنید>>>



ادامه مطلب ...
دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 13:32 ::  نويسنده : مجید باوی
دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 13:22 ::  نويسنده : مجید باوی

براى يك ملت، خسارتى بزرگ است كه افراد آن با كتاب سر و كار نداشته باشند و براى يك فرد، توفيق عظيمى است كه با كتاب مأنوس و همواره در حال بهره‏گيرى از آن - يعنى آموختن چيزهاى تازه - باشد.(2) اين عادت هنوز بين جوانان ما جا نيفتاده كه بروند كتاب بخرند، بعد آن را بخوانند، بعد به دوستشان يا فرزندشان بدهند تا آن‏ها هم بخوانند؛ اين طورى نيست. اى بسا كتابى را مى‏خرند، بعد آن را كنارى مى‏گذارند يا مثلا كتابى را دوستى به دوستى هديه مى‏دهد، او هم كنارى مى‏گذارد! واقعا كتاب‏خواندن در مملكت ما جا نيفتاده است و اين درد بزرگى است. ما از اهميت وعظمت اين درد غافليم؛ در حالى كه اين همه مطلبى كه در ذهن‏ها هست، بر سر قلم‏ها و روى كاغذها جارى مى‏شود و با خرج زيادى چاپ مى‏گردد، اگر اين مطالب... بين همه مردم تقسيم بشود، ببينيد چقدر سطح فرهنگ جامعه بالا مى‏آيد و چه منافعى از اين ناحيه عايد مى‏شود. بياييد شما هم به مجموعه كارهاى كم و بيش داراى تاثيرى بپيونديد كه حالا چند سالى است براى واداركردن مردم به كتاب‏خواندن شروع شده است؛ اين‏ها را در تبليغاتتان، در اظهاراتتان بيان كنيد. اصلا كتاب بنويسيد، مقاله بنويسيد، اعلان بكنيد، ...قصه... نوشته بشود، كارهاى هنرى بشود تا مردم به خواندن كتاب وادار بشوند... و كتاب جزو لوازم زندگى بشود

ادامه مطلب!! ...



ادامه مطلب ...
دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 13:19 ::  نويسنده : مجید باوی

به خاک من گذري کن چو گل گريبان چاک              
که من چو لاله به داغ تو خفته ام در خاک
چو لاله در چمن آمد به پرچمي خونين                    
شهيد عشق چرا خود کفن نسازد چاک
سري به خاک فرو برده ام به داغ جگر                    
بدان اميد که آلاله بردمم از خاک
چو خط به خون شبابت نوشت چين جبين               
چو پيريت به سرآرند حاکمي سفاک
بگير چنگي و راهم بزن به ماهوري                        
که ساز من همه راه عراق ميزد و راک
به ساقيان طرب گو که خواجه فرمايد                   
اگر شراب خوري جرعه اي فشان بر خاک
ببوس دفتر شعري که دلنشين يابي                     
که آن دل از پي بوسيدن تو بود هلاک
تو شهريار به راحت برو به خواب ابد                       
که پاکباخته از رهزنان ندارد باک
دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 13:13 ::  نويسنده : مجید باوی

ولایت یعنی حکومت و اداره کشور و اجرای قوانین شرع مقدس یک وظیفه سنگین و مهم است نه اینکه برای کسی شان و مقام غیرعادی به وجود بیاورد و او را از حد انسان عادی بالاتر برد.

 

پنج شنبه 17 فروردين 1391برچسب:, :: 14:40 ::  نويسنده : مجید باوی

فرا رسیدن ایام غمبار فاطمیه و سالروز شهادت ایشان بر رهروان حضرتش تسلیت باد

یا علی رفتم بقیع اما چه سود 


هر چه گشتم فاطمه آنجا نبود


یا علی قبر پرستویت کجاست 

آن گل صدبرگ خوشبویت کجاست

هر چه باشد من نمک پرورده ام

دل به عشق فاطمه خوش کرده ام ...

 

استفاده از اين دستگاه براى ديدن و شنيدن برنامه‏هاى علمى يا قرآنى و مانند آن، هرچند فى‏نفسه مانعى ندارد، ولى به دليل اين که برنامه‏هايى که از طريق ماهواره توسط دولتهاى غربى و بيشتر کشورهاى همسايه پخش مى‏شوند، غالباً در بردارنده آموزش افکار گمراه‏کننده و تحريف حقايق و همچنين برنامه‏هاى لهو و فساد هستند و حتّى مشاهده برنامه‏هاى علمى يا قرآن ازطريق آنها موجب وقوع در فساد و ارتکاب حرام مى‏گردد، بنا بر اين شرعاً استفاده از آنتن‏هاى مذکور براى ديدن آن برنامه‏ها حرام است مگر آنکه برنامه‏هاى مفيد علمى يا قرآنى محض باشند و مشاهده آنها مستلزم هيچ فساد يا ابتلا به عمل حرامى نباشد، البته اگر قانونى باشد بايد مراعات شود.

 

سه شنبه 15 فروردين 1391برچسب:, :: 14:15 ::  نويسنده : مجید باوی

مبینای عزیز،
نامه ات درد ما را تازه کرد. خدا به تو و مامان صبر بدهد. تو خوب می دونی که بابای مهربونت (بخصوص این اواخر) چقدر درد کشید. خدا بابا را پیش خودش برد تا دیگه درد نکشه و در کنار بهترین بندگان خدا در بهشت آرامش پیدا کنه اگرچه تحمل این جدایی برای شما بسیار سخت است ولی مطمئن باش بابا از اونجا شما را می بینه و براتون دعا می کنه.
مبینای عزیز،
خانم معلمت چه خوب گفته که خدا همه بچه ها را دوست داره اما بچه های شهدا رابیشتر دوست داره. می دونی چرا؟ چون باباشون را در راه خدا از دست دادند. مبینا جون فرزند شهید بودن افتخاری است که نصیب هر کسی نمیشه.
مبینای عزیز،
پیش از این عزیز ما بودی و حالا عزیزتری. برای تو و مامان بزرگوارت در این اولین بهار بی بابا از خداوند شهدا و رستگاران، سلامتی و سعادت مسألت می کنم.

درباره وبلاگ

با سلام. این وبلاگ جنبه اطلاع رسانی و احیای مراسم های شهادت و ولادتهای اهل بیت را دارد. این وبلاگ زیر نظر وبلاگ مسجد حضرت ابوالفضل کیان است و امید است که با این وبلاگ بتوانیم قدمی برای اهل بیت بر داشته باشیم. التماس دعا
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان mazhabi و آدرس marasemat.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 611
بازدید کل : 78698
تعداد مطالب : 71
تعداد نظرات : 45
تعداد آنلاین : 1